4 dingen die je moet doen voordat je je WordPress-thema aanpast
Als je WordPress hebt gebruikt, dan ben je waarschijnlijk minstens één keer in je leven van thema gewisseld. Als je dat nog niet hebt gedaan, en dit is je eerste keer, dan is het nog beter. Het mooie van WordPress is dat het voor gebruikers heel gemakkelijk is om van thema te veranderen. Het is letterlijk een paar klikken verwijderd. Maar het wijzigen van thema’s is veel meer dan simpelweg op Activeren klikken. In dit artikel geven wij, van WordPress Utrecht, u de checklist met dingen die u zou moeten doen voordat u WordPress-thema’s wijzigt. Deze stappen zijn van cruciaal belang om ervoor te zorgen dat het proces soepel verloopt, anders kunt u elementen verliezen die u niet wilde verliezen.
1. Maak aantekeningen over uw huidige thema
Veel WordPress-gebruikers surfen op internet om oplossingen voor hun problemen te vinden. Vaak vinden ze die oplossingen in de vorm van fragmenten die ze handmatig in hun thema toevoegen, zoals de functions.php of een ander bestand. Omdat deze wijzigingen eenmaal zijn aangebracht, hebben mensen de neiging ze niet meer te herinneren. Doorloop je themabestanden en noteer alle aanvullende code die je hebt toegevoegd. U wilt ook de laadtijd van uw huidige thema controleren, omdat u op deze manier de twee kunt vergelijken.
2. Wees voorzichtig met de zijbalken
U moet ervoor zorgen dat uw nieuwe thema widget-klaar is. Sidebar-widgets zijn heel gemakkelijk te gebruiken, daarom gebruiken veel gebruikers het om het aan te passen. We merken dat zijbalken waarschijnlijk het meest door de gebruiker aangepaste gedeelte van WordPress-sites zijn. Mensen brengen heel veel wijzigingen aan, zoals het toevoegen van aangepaste teksten, afbeeldingen, links, advertenties en andere widgets. Als u een thema met widgets gebruikt en u schakelt over naar een thema dat niet geschikt is voor widgets, dan verliest u dat allemaal. Als u een WordPress-thema met widget gebruikt, is dit geen probleem.
3. Verlies de tracking niet
De meeste bloggers gebruiken een soort analyse, of het nu Google Analytics is of één van de andere services. Velen van ons gebruiken geen plug-ins om de trackingcodes toe te voegen. Sommigen van ons openen het footer.php-bestand en wijzigen de codes, sommige thema’s hebben een plek om de adsense-code te plaatsen. Wat uw geval ook is, u wilt er zeker van zijn dat u uw trackingcode kopieert en plakt in uw nieuwe thema. Dit is één van de dingen die gebruikers vaak over het hoofd zien. Omdat het zo eenvoudig is, vergeten de meesten van ons het.
4. Back-up
U hoeft nooit iets te verliezen door een back-up te maken. Als voorzorgsmaatregel moet u een back-up maken van al uw themabestanden, plug-ins en de database. U kunt nooit veilig genoeg zijn.Bron: WP Brothers