Hoe kom je aan goede reviews?

Voor bedrijven is het heel erg belangrijk om goede reviews te krijgen. Consumenten kijken namelijk altijd naar reviews en dit is vaak bepalend voor het nemen van een beslissing. Een onderneming met slechte reviews kan namelijk veel minder omzet genereren dan een onderneming met veel goede reviews. Daarnaast is de hoeveelheid reviews ook van een groot belang en hier wordt altijd naar gekeken. Het hebben van veel goede reviews kan zorgen voor een boost in je omzet, maar niet alleen je omzet. Goede reviews kunnen de naamsbekendheid van je onderneming ook vergroten. Dit kan in sommige situaties heel erg handig zijn en veel ondernemers willen daarom goede reviews krijgen. Maar hoe kom je aan goede reviews?

Hoe kom je aan goede reviews? Dat is een vraag die veel ondernemers zichzelf stellen, maar het is eigenlijk vrij eenvoudig. Je moet jouw klanten namelijk stimuleren om een review achter te laten, maar je moet het ze eerst makkelijk maken. Wanneer een klant 10 minuten bezig is met het achterlaten van een review, willen ze het vaak niet meer doen. Maak het achterlaten van een beoordeling of een review zo makkelijk mogelijk. Je kunt bijvoorbeeld een call to action toevoegen aan een e-mail, hierbij is het ook belangrijk dat je het zo mobile-friendly mogelijk maakt. Maar hoe kom je aan goede reviews? In dit artikel geven we meer tips voor het krijgen van goede reviews.

Reageren op reviews

Ondernemingen die reageren op reviews zien gemiddeld 10% meer recensies binnenkomen dan bedrijven die dit niet doen. Dit is natuurlijk heel erg mooi en mensen vinden het fijn als een onderneming ook daadwerkelijk reageert. Het is dus belangrijk dat je als ondernemer regelmatig naar de recensies kijkt en hierop antwoord geeft. Hoe kom je aan goede reviews? Zorg ervoor dat je ook op de slechte recensies een antwoord geeft, maar wel op een positieve manier. Het is essentieel dat je niets verkeerds zegt, zo moet je de klant altijd gelijk geven.

Hoe kom je aan goede reviews? Beloningen!

Hoe kom je aan goede reviews? Je kunt ook aan meer reviews komen als je de klant beloont met het achterlaten van een review. Veel verkoper stimuleren reviews met een maandelijkse kans op een cadeau. Je kunt bijvoorbeeld als onderneming korting geven op een product in ruil voor een review. Dit moet je natuurlijk niet te veel doen, maar je zou dit kunnen doen met vaste klanten.

Vraag op het juiste moment

Hoe kom je aan goede reviews? Wil jij meer goede reviews? Dan is het heel belangrijk om het alleen te vragen op het juiste moment. Timing is essentieel en dit ligt ook aan de producten en de diensten die je aanbiedt aan de klant. De klant moet namelijk al een mening kunnen vormen, voordat jij iets vraagt aan de klant. Geef de klant daarom genoeg tijd om een mening te vormen, zodat jij een goede review kunt ontvangen. Vermeld in een e-mail dat jij graag een review zou willen en vaak zijn de klanten bereid om dit te doen.