Google Ads uitbesteden of zelf beheren?

Google is een gratis zoekmachine, zowel voor mensen die zoeken als voor bedrijven die producten of diensten aanbieden. Hoe verdient Google dan geld? Door advertenties te verkopen waarmee ondernemers sneller hun klanten kunnen bereiken. Google Ads is als een goed spel; eenvoudig om mee te beginnen maar lastig om te overwinnen. Wat zijn de voordelen van Google Ads uitbesteden of zelf beheren?

SEO of SEA?

SEO is een manier om je website in te richten op een wijze dat deze hoog in de zoekresultaten komt te staan bij relevante zoekopdrachten. SEA is een korte route waarbij je betaalt voor een plaatsing. Beide methoden kunnen succes opleveren waarbij SEA met name op de korte termijn ideaal kan zijn. Naast adverteren in zoekmachines strekt Google Ads ook uit tot banners op websites en YouTube. Het bereik is dus enorm!

Voordelen van zelf beheren

Als je advertentiebeheer zelf uitvoert dan hoef je geen extern bedrijf te betalen, dit kan kosten besparen. Je houdt alles in eigen hand en je werkt aan campagnes als het uitkomt. Een account aanmaken is gratis, het kost je alleen maar tijd…

Voordelen van uitbesteden

Maar tijd is geld. Alle moeite die je stopt in advertentiebeheer kun je niet besteden aan je core business. Daarnaast mag je van een Google Ads bureau verwachten dat ze verstand van zaken hebben. Dit betekent niet alleen sneller tot een oplossing komen maar ook een hoger rendement behalen op de investering. Ook voor analyse achteraf kan een gespecialiseerd bureau je verder helpen.

Google Ads uitbesteden of zelf beheren?

Je kunt iedere euro maar eenmaal uitgeven, je kunt iedere minuut ook slechts eenmaal gebruiken. Kijk niet alleen naar de kosten die je uitgeeft maar kijk vooral naar de winst die het oplevert. Winst in euro’s maar ook zeker kostbare minuten. Zelf een begin maken met Google Ads is zeker niet verkeerd, dit geeft je meer inzicht in het proces. Maar een bureau inschakelen brengt je uiteindelijk wel verder.