Hoe wordt mijn website gevonden in 2016?
Wanneer jouw website op een aantal zoekwoorden goed gevonden wordt ben je nog niet klaar. Google veranderd namelijk constant haar algoritme om de meest relevante websites eruit te pikken. Op de cursus zoekmachineoptimalisatie van Learnit heb ik hier een aantal tips van gekregen.
Specifieke zoektermen
Wanneer je specifieke zoektermen gaat gebruiken zul je beter gevonden worden. Op zogenaamde longtail zoektermen wordt 70% gezocht van de zoekopdrachten via google. Wanneer je dus jouw content zo weet te schrijven op lange specifieke zoektermen zal je snel gevonden worden. Tweede voordeel hierbij is dat er op lange zoektermen weinig concurrentie zit.
Mobiel
Mobiel is natuurlijk niet de aanpassing van 2016 maar deze blijft iedereen herhalen, omdat de meerderheid van de websites nog niet goed aanpassen op mobiele apparaten. Het mobiele data verkeer wereldwijd zal namelijk nog 8x meer worden in 2020.
Semantiek
Sinds kort maakt Google gebruik van het herkennen van bepaalde semantiek in de code door schema.org. Hierin kun je bepaalde context meegeven aan de content, zoals data, images, auteurs etc. Google weet zo precies wat het element inhoudt waarmee je kan scoren.
Interactie
Zorg dat je interactie hebt met het publiek dit zal scoren voor een goede gebruikers interactie met de mensen achter de site. Door reacties van de bezoekers krijg je constant nieuwe content van positieve invloed heeft op de ranking.
Lokale SEO
Zoekers die lokaal op zoek zijn hebben vaak een hogere aankoopintentie, dus wanneer je op lokale zoekwoorden goed gevonden wordt is dit zeer interessant. Ga bijvoorbeeld inzetten op zoekwoorden als “advocaat Zwolle”.